Glare here, fellow swedes!
View previous topic | View next topic >
Post new topic Reply to topic
M.A.I.L. Forum Index -> Group Projects

Author Message

Submissions: 13

Glare here, fellow swedes!
Reply with quote
Posted on Wed Nov 06, 2013 8:48 pm
Link to Post: Link to Post

I live in the central region of Sweden near the city of Örebro. Do you happen to live close by?

It'd be awesome if there was anyone else that lived within the proximity of the region that would be interested in teaming up with me and create something together. As an unemployed student the income isn't great, which makes long-distance transport rather unappealing and on the verge of impossibility.

Just want to know if there's anyone near where I live that would be interested in teaming up Very Happy

"When in doubt... C4" - Jamie Hyneman

My YouTube channel: http://www.youtube.com/wpa09
My band: http://www.facebook.com/carnosus

"This is an art form, and we love to be recognized for our own work, and we'd all hope not to be confused with someone else."
- Charon, March 27, 2009

Submissions: 1

Reply with quote
Posted on Thu Nov 07, 2013 12:40 pm

Bor i Sverige, dock inte någonstans nära Örebro. Faktiskt så långt du kan komma ner söder. Bor i Skåne, nära Kristianstad.
Så kanske inget blivande team direkt.
Intressant och se om det finns fler svenskar här, hoppas andra får syn på denna tråden Smile

Reply with quote
Posted on Thu Nov 07, 2013 2:38 pm

Dethmoose wrote:
Bor i Sverige, dock inte någonstans nära Örebro. Faktiskt så långt du kan komma ner söder. Bor i Skåne, nära Kristianstad.
Så kanske inget blivande team direkt.
Intressant och se om det finns fler svenskar här, hoppas andra får syn på denna tråden Smile

Haha aa det är lite långt bort Very Happy
Håller med, intressant att se. Kul, för övrigt, att du svarade på svenska Razz

Vad är ditt största projekt du håller på med eller har gjort klart?

"This is an art form, and we love to be recognized for our own work, and we'd all hope not to be confused with someone else."
- Charon, March 27, 2009

Reply with quote
Posted on Thu Nov 07, 2013 4:55 pm

Hehe, tråden är ju menad för svenskar tänkte jag.

Jag har faktiskt bara precis börjat, fick min första beställning från TRL på posten idag så jag har en del ringar att leka runt med just nu Smile

Men jag har inte tänkt göra några stora projekt än, rigatna jag köpte var i många olika storlekar och jag tänker mest öva med dem och kandke göra några smycken innan jag påbörjar någon större ringbrynja. Med dit kommer jag så småningom.

Reply with quote
Posted on Fri Nov 08, 2013 12:59 pm

Dethmoose wrote:
Hehe, tråden är ju menad för svenskar tänkte jag.

Jag har faktiskt bara precis börjat, fick min första beställning från TRL på posten idag så jag har en del ringar att leka runt med just nu Smile

Men jag har inte tänkt göra några stora projekt än, rigatna jag köpte var i många olika storlekar och jag tänker mest öva med dem och kandke göra några smycken innan jag påbörjar någon större ringbrynja. Med dit kommer jag så småningom.

Det är sant! Men blev lite förvånad bara haha.

Ok, nice! Kul! Det är bra att du börjar lite smått. Annars är risken att man tröttnar ganska fort på det, om man börjar med stora grejer direkt. Jag gjorde typ det misstaget. Inte så grovt, men jag gjorde det. Jag gjorde en bracer i Half Persian 3 Sheet 6 in 1 som min första stora grej utan att hållt igång så länge.

Jag har själv hållt på sedan 2007 ca men har inte gjort nåt enormt än. Håller på med en brynja nu i European 6 in 1 där jag gör alla ringarna själv, så det blir lite mer genuin känsla över den när den väl är klar. Efter det ska jag börja med en coif i antingen Half Persian 2 in 1 Sheet 4 eller European 4 in 1 så det blir ett mer komplett set av armor.

Fler svenskar till denna tråd!!! Very Happy

- Charon, March 27, 2009

Reply with quote
Posted on Fri Nov 08, 2013 6:57 pm

Ja jag ska ju få häng på tekniken först innan jag ger mig på något över min förmåga Razz

Men med den tid jag haft idag och igår så har jag åtminstone lyckats göra ett par nyckelringar och faktiskt ett par örhängen jag är riktigt nöjd med!

Där är mina två nyckelringar och de två örhängena.
Båda är Japansk 12-2 i form av en "blomma". Tog iden från en video på youtube med samma mönster fast på ett armband.
Ena är 20g 1/8" BA och 24g 5/64" rostfritt stål. Andra är 20g 1/8" BA också fast med 22g 3/32" mässing.
De är inte större än toppen av mitt pekfinger, och det var ett jädrans pill med de minsta ringarna kan jag säga.
Men jag är nöjd som fan Smile

Funderar just nu på om jag ska hitta ett snyggt armband att kopiera med nån väv jag inte prövat än. Måste dock säga att jag inte har mycket färger att variera med, alla mina ringar är aluminium Rolling Eyes

Reply with quote
Posted on Sun Nov 10, 2013 4:50 pm

Det låter bra! Very Happy

Riktigt snyggt gjort! Jag gillar den med Byzantine och blomman i japanskt mönster. Det enda jag kan tänka mig är att den kanske är lite opraktisk när man har den i fickan haha. Jag har varken testat nån japansk väv eller gjort några örhängen... än Razz

Det du kan testa att göra i armbandsväg är ett i form av Half Persian 5 in 1 i olika orienteringar, med European 6 in 1 som väver ihop det. Jag har en bild på min sida där jag har en ring gjort med det här mönstret så du kan se ungefär hur det kommer se ut. Kan lägga upp en annan bild på mina armband också om du skulle vilja ha lite inspiration.

Jag använder mig bara av järntråd, än så länge. Jag har köpt lite koppartråd så jag ska göra några inlays med den sen.

- Charon, March 27, 2009

Reply with quote
Posted on Sun Nov 10, 2013 5:08 pm

WpA09 wrote:
Det enda jag kan tänka mig är att den kanske är lite opraktisk när man har den i fickan haha.

Jo, de är lite stora de där nyckelringarna. Borde göra något mindre.

WpA09 wrote:
Det du kan testa att göra i armbandsväg är ett i form av Half Persian 5 in 1 i olika orienteringar, med European 6 in 1 som väver ihop det.

Prövade göra Half persian 3 in 1 förut, gick inte så bra. Skulle nog övat med större ringar än de pyttesmå jag använde.

Har faktiskt gjort två armband redan med Roundmaille, ett med 20g 1/8" och ett med 22g 3/32".
Riktigt nöjd med båda, särskilt den mindre eftersom det tog mycket jobb att fixa den. Tycker om roundmaille, riktigt bra kedja, fast kanske lite tjockt ibland.
Jättetacksam för all inspiration Smile

Post new topic Reply to topic
Jump to:  
Page 1 of 1
All times are GMT. The time now is Sat Nov 25, 2017 12:06 am
M.A.I.L. Forum Index -> Group Projects